10928890_10155371352225444_6898569758139867115_o

I’m pleased to add another newspaper article to my press. Pri šálke čaju so Silviou Krupinskou is written in the Slovak language, sorry to those that don’t speak it. The Full text can be found on this link. Here is an excerpt:

” Silvia Krupinská je rodáčka z Popradu, ktorej pomaturitný jazykový pobyt v Londýne trvá dodnes. Žije a tvorí tam už takmer dvadsať rokov. Táto umelecká výtvarníčka má za sebou viacero najmä zahraničných výstav a vlastný ateliér. Inšpiráciu hľadá v prírode a keď sa vo februári 2014 dozvedela o prírodnej katastrofe v rieke Poprad, veľmi sa jej to dotklo. “Išlo o nález kyanidu, 20-krát vyššie množstvo, ako je dovolené. Stalo sa to v industriálnej časti Popradu, v Matejovciach. Tisíce rýb zomreli a otrávený bol úsek asi siedmich kilometrov, kde sa ekosystém bude zotavovať viac ako 5 rokov. Je to smutné. Rieka Poprad pre mňa reprezentuje miesto, odkiaľ pochádzam, moje domácke korene,“ vysvetľuje emotívne. Preto začala pracovať na soche z ocele. Ide o veľmi trvácny silný materiál, rovnako ako jej city k slovenskej prírodnej krase. Chce týmto spôsobom vyjadriť rešpekt rieke Poprad. „Nikdy predtým som sa nad ňou poriadne nezamyslela. Škoda, že to tak často je. Niektoré veci si uvedomíme, až keď sa stane niečo negatívne…“
Napriek smutnej inšpirácii je socha s názvom Tečúce Korene (Flowing Roots) oslavou rieky a jej krásy. „Bola to veľmi zaujímavá robota. Prvýkrát som zvárala oceľ a naučila som sa pritom množstvo nových procesov. Keď som o tom rozprávala ľudom, čo nikdy na Slovensku neboli, a videli vtedy ešte len polotovar sochy, páčil sa im organický tvar diela. Teraz sa o tom, čo si myslia, dozviem ešte viac. Tečúca rieka bude aj s nahrávkou zvuku rieky vystavená na Interim Show v Londýne. Pri výskume a zhromažďovaní dát o rieke, keďže socha tvarovo presne zobrazuje tvar jej toku, mi pomohli v Slovenskom vodohospodárskom podniku, š.p., Správa povodia Dunajca a Popradu. Chcela by som sa im takto za to poďakovať.“ “

Autor: Petra Vargová | 25. 3. 2015

